Швейка як бізнес: як виглядає приватний швейний бізнес вдома
Багато хто хотів би заробляти гроші, створивши власний бізнес. Але не кожну ідею можна реалізувати своїми силами. Наприклад, ресторан або магазин без великих вкладень не відкрити. А ось швейний бізнес вийде організувати навіть удома - прикладів дуже багато! Як це зробити? Коротко опишемо алгоритм у цій статті.
Що потрібно для швейного бізнесу вдома
Насамперед вам необхідно вміти шити самостійно. Якщо відкриваєте швейний цех, вкладаючи в це кілька мільйонів, можна найняти людей: закрійників, технологів, швачок. Якщо ж ви вирішили займатися шиттям самостійно вдома, доведеться виконувати більшу частину роботи самому. Тому ви маєте вміти шити, і робити це на хорошому рівні.
Також вам знадобиться обладнання. Відразу ж купіть швейну машинку середнього рівня. Топову модель купувати не потрібно - занадто великі вкладення для першої спроби. Якщо щось піде не так, ви залишитеся з дорогою технікою на руках. Але й економити не можна. Дешеві машинки часто ламаються.
Крім того, вам потрібно знайти постачальника матеріалів. Купувати аксесуари, фурнітуру, a href="/tkani-optom">тканини оптом набагато вигідніше. Особливо це актуально для тих, хто вирішив не робити домашнє ательє, а відшивати певний обсяг якоїсь продукції для продажу.
Ну і не забудьте про суміжні витрати і завдання. Вам буде потрібно обладнати приміщення (хоча б купити стіл для розкрою), організувати процес прийому грошей від замовників і покупців, бухгалтерію. Незважаючи на те, що швачка в РФ може бути самозайнятим професіоналом, а їм не потрібно вести бухгалтерську книгу, не варто від цього відмовлятися. Записуючи доходи і витрати, ви будете в курсі, наскільки успішно ваше підприємство.
Резюме: вам знадобиться швейна машина, оверлок, розкрійний стіл, прасувальна дошка, праска, парогенератор, робочий інвентар у вигляді ножиць, наборів голок, лінійок, сантиметрів тощо. У закупівлях можна вкластися в 100-120 тисяч рублів. Не забудьте відразу ж відкласти невелику суму на обслуговування техніки.
Який вигляд має швейний бізнес на дому
Є два популярні варіанти швейного бізнесу вдома. У першому випадку ви відкриваєте міні-ательє. Це вимагає значно менше вкладень, тому що всі витрати під час виконання замовлення бере на себе клієнт. За його рахунок ви купуєте тканину, фурнітуру, іноді навіть деякі інструменти. В ательє можна шити одяг, підшивати, переробляти. Що більше операцій ви виконуєте, то більше у вас клієнтів (і складніша робота, бо завдання різноманітні та часто складні).
У другому випадку ви відкриваєте виробництво якоїсь продукції певного виду. Це може бути:
- просто одяг, предмети побуту, шити які вам подобається. Багато хто бачить дитячий одяг перспективним напрямком і зосереджується на ньому;
- якийсь сучасний продукт, що відповідає духу часу. Наприклад, тканинні гігієнічні товари, еко-одяг для дітей, особлива спідня білизна, вбрання для тварин тощо. Тут важливо знайти свою нішу, яка у вашому місті або області не зайнята;
- власний продукт, починаючи від авторських ляльок, закінчуючи постільною білизною в особливій техніці з вашим особистим дизайном.
Найпростішим є перший варіант. Обравши нішу і відшивши певний обсяг продукції, вам залишиться тільки знайти ринок збуту. Другий варіант несе в собі певні ризики: ви можете пошити 10 комплектів одягу для чихуахуа, але знайти покупців тільки на один через специфічність товару. Але зате, якщо вам вдасться намацати потребу клієнтів, від них не буде відбою. Зазвичай ніші таких сучасних товарів напівпорожні і попит перевищує пропозицію.
Третій метод найперспективніший, але й ризикований водночас. З одного боку, ви створюєте унікальний продукт, заробляєте собі ім'я. До вас йтимуть не за черговою партією безликих кофтинок, а за речами, які є тільки у вас. Фактично, ви створюєте дизайнерський бренд у мініатюрі. Але одночасно з цим завжди є ризик промахнутися і почати робити те, на що немає попиту. У цьому разі ви залишитеся без доходу.
Можна використовувати четвертий шлях, поєднуючи всі три підходи, і доповнюючи їх замовленнями з пошиття одягу (варіант домашнього ательє). На початкових етапах у подібній роботі є сенс: клієнти, які бажають замовити конкретний предмет або підшити одяг, забезпечать грошима на поточні витрати, а партії ходових товарів дадуть змогу залишитися на плаву, поки ви шукаєте свою нішу або створюєте унікальний продукт. Головне - вчасно відмовитися від невідповідних вам напрямків, щоб не вийшло, що вам доводиться робити все й одразу. Це вірний шлях до вигорання.
Де шукати клієнтів і як продавати товар
Пошук клієнта залежить від того, що ви продаєте. Так, якщо ви відшиваєте невеликі партії дитячого одягу, прихваток, постільної білизни, штор - вам пряма дорога в приватні роздрібні магазини. З ними можна домовитися про постачання товарів на постійній основі, щоб вони включили їх у свій асортимент. Також можна продавати речі через інтернет, знаходити покупців у вигляді невеликих організацій. Наприклад, якщо ви займаєтеся пошиттям футболок, то варто запропонувати свої послуги місцевим спортивним клубам, які замовлятимуть у вас форму для занять.
Тим, хто вирішив створити свій унікальний дизайнерський товар, потрібно відразу ж думати про розкрутку особистого бренду. Вам знадобляться акаунти у всіх популярних соцмережах, починаючи від Інстаграма, закінчуючи Фейсбуком. Заводьте, вчіться писати пости і залучати читача, подавати свою продукцію. Більшу частину продажів ви робитимете через інтернет, а також на ярмарках майстрів.
Творцям міні-ательє потрібно зосередитися на двох напрямках реклами: оголошення в місцевих газетах, на місцевих рекламних стійках (зокрема, варто замовити рекламу в ліфтах), роздача флаєрів і знову ж таки інтернет. Група на ВК дасть змогу продемонструвати ваші роботи, підвищуючи лояльність клієнта.
Відкриття власного швейного бізнесу - завдання непросте, але реалізувати таку ідею цілком можливо. Головне, підійти до справи з розумом і відповідальністю, щоб максимально врахувати всі варіанти розвитку подій і використовувати для свого просування всі доступні інструменти.